יתרונות פוטנציאליים של שמן שקדים

יתרונות פוטנציאליים של שמן שקדים

Share on facebook
פייסבוק
Share on twitter
טוויטר
Share on linkedin
לינקדאין
Share on pinterest
פינטרסט
Share on whatsapp
ווטסאפ

לשמן שקדים יש היסטוריה ארוכה של שימושים ברפואה האלטרנטיבית והמסורתית. הוא משמש למגוון רחב של מטרות, החל מטיפול בעור ובשיער ועד להורדת כולסטרול, הפחתת דלקת, ועוד. בואו נבחן את היתרונות והשימושים הפוטנציאליים של שמן שקדים להגברת הבריאות.

מהו שמן שקדים?

שמן שקדים הוא יליד אקלים חם וגדל במגוון רחב של סביבות ברחבי דרום מערב אסיה והמזרח התיכון. יש שני סוגים עיקריים של שקדים: שקדים מתוקים ושקדים מרים. השקדים נקראים גם פרונוס אמיגדלוס או אמיגדלוס קומוניס. שמן שקדים נקרא לפעמים "אוליאם אמיגדלה" בספרות המדעית.

בניגוד לתפיסה הרווחת המוטעית, שקדים מרים אינם מכילים רכיבים רעילים אם משתמשים בהם במינונים נכונים. מחקרים רבים השוו שקדים מתוקים לשקדים מרים ומצאו מעט הבדלים בהשפעתם, מה שאומר שרוב ההשפעות הבריאותיות של השקדים נובעות מהשמן עצמו.

הבחנה נכונה בין הסוגים של שמן שקדים

לשני הסוגים של שמן שקדים יש שימושים שונים, למרות שסוג השמן שנבדק במחקרים מדעיים הוא כמעט תמיד שמן שקדים מתוק. יחד עם זאת, חשוב להיות מודעים לעובדה לפיה המונח "שמן שקדים" עשוי לפעמים לקדם שם של פרי אחר.

מוצרים עם שמות כאלה אינם עשויים למעשה משקדים, אלא הם שמות שונים עבור שמנים שעשויים מצמחים אחרים, למשל "שמן שקדים אפרסק" הוא למעשה שמן שעשוי מגרעיני אפרסק.

שמן שקדים מתוק

שמן שקדים מתוק משמש כשמן נשא, כלומר, הוא משמש כדי לדלל שמנים אחרים ובכך להפוך אותם לבטוחים לשימוש על העור או למטרות עיסוי. הסיבה לכך היא כי שמן שקדים מתוק אינו מתאדה בקלות, יש לו ריח קל והוא נספג בקלות בעור. מסיבות אלו, שמן זה משמש לעתים קרובות גם כפלצבו או כטיפול שליטה במחקרים של ארומתרפיה.

תפקידו כשמן מוביל נותן לו גם מאפיינים ייחודיים כשמשתמשים בו כדי לייצר תרופות ותרכובות אחרות.

מחקר בהשתתפות של עשרים נשים בגיל המעבר מצא כי שימוש בשמן שקדים מוביל להספקת ההורמון פרוגסטרון, בצורת תרסיס לאף, ונחשב לטוב יותר מאשר שימוש בשמן נשא אחר. החוקרים מצאו ששמן שקדים מכניס יותר פרוגסטרון לדם, מה שמגדיל את האפקטיביות שלו.

שימושים קוסמטיים ובריאותיים

יתרונות ישירים אחרים של שמן שקדים מתוק כוללים שימוש בו לעור או לשיער, כמו גם כחומר הגנה או שיפור תפקוד המוח, ועוד שימושים אחרים.

וזה לא הכול. שמן שקדים משמש גם כרכיב טעם במזונות רבים, ואפשר אפילו להשתמש בו כחומר מאכל להשגת יתרונות בריאותיים שונים.

שמן שקדים מריר

שמן שקדים מריר משמש לבישול, כמו גם למגוון של שימושים שקשורים לבריאות, שמנצלים את התכונות האנטי בקטריאליות, אנטי גירוד, אנטי פטריות ואנטי ספסודי שלו.

בבישול, שמן שקדים מריר משמש בדרך כלל כטעם לסירופ. הטעם של שמן שקדים מגיע בעיקר מתרכובת שקיימת בטעמים של שקדים מלאכותיים מרים אחרים. שמן שקדים מריר משמש גם כחומר טעם למזונות כגון מרציפן וליקרים כמו אמרטו.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שמן ג'ינג'ר – יתרונות וסגולות

שמן ג'ינג'ר הוא חלק מפריצת דרך ולא רק בתחומי הבישול, נכון להיום, יותר ויותר אנשים משתמשים בו גם בהיבט הרפואי. שמן ג'ינג'ר

סוגי שמנים

  • שמן עץ התה
  • שמן אורגנו
  • שמן אקליפטוס
  • שמן לבנדר

קורסים וסדנאות

  • עיסוי תינוקות
  • קורס רפלקסולוגיה
  • קורס דיקור סיני
  • קורס ארומתרפיה

כתבות אחרונות חשובות

ניוזלטר

רוצה לקבל עדכונים מהאתר? פוסטים חדשים אשר מדברים על העולם המלא של ארומותרפיה ורפואה משלימה? בואו לקחת חלק מהקהילה הגדולה של "ד"ר טבע"

man-1954300_640

כל הזכויות שמורות לד"ר טבע – 2019